€mmiie

Alla inlägg under november 2010

Av Emmie - 29 november 2010 11:25

Hej igen! Nu har vi håltimme :) Skulle ha köpt pepparkaksdeg igen men Rehema ville inte.


Var i stallet igår. Red dock inte för Hektor hade inte fått vinterskor ännu, så han halkade nästan omkull med bakbenen, och på framhovarna fastnade MASSOR av is... :/ Synd...


Ska eventuellt rida 3 gånger denna veckan :)

Av Emmie - 28 november 2010 08:12

Har ätit frukost, tagit på mig

 ridkläderna (ridbyxor, 3 PAR

 STRUMPOR, 3 KOFTOR),  filmat

 rådjur i trädgården, och ska snart

 åka till stallet :)

 

Är alltid lika roligt att se den

 orange-bruna hästen med ljus och

 vacker man i hagen när man kommer! Han är så

 otroligt gullig. ;)   



  

Hektor som modell. Fotot är taget sista ridlägerdagen.




Fortsätt följa min blogg :)

Av Emmie - 27 november 2010 23:48

Åh gud så arg jag är på en av våra datorer!! Jag hade uppdaterat i säkert minst en havltimme och datorn började hacka. Sedan stängde den ner sig och INGETING, INGETING sparades! Jag fick spader!!

 

Har köpt en videokamera! Den är ganska bra faktiskt... Tar bra stillbilder men om jag ska vara ärlig så är det lite brusigt och mörkt inomhus med filmning, men jag har bara haft den i 1 dygn, så jag vet jy inte riktigt säkert. Provade den utomhus med hundarna och då blev bilden klar! Vet dock inte hur man fokuserar med stillbild med den... :/

Min kamera och jag fick pröva ett nytt objektiv och VÄLDIG stark blixt idag. När jag foto-målade (kommer ladda upp bilder på bloggen) så gick linsen sönder. Tur att själva mitt objektiv inte gick sönder. Jag rekomenderar VERKLIGEN extra lins! :')

En lins kostar 100-400 kr att köpa. Ett nytt objektiv kostar flera tusen...


Hade fruktandsvärd huvudvärk i fredags och var inte i skolan. Jag fick för mig att helt plötsligt, mitt i natten (typ halv ett - två) springa ut i snön och börja rulla mig med nattkläder i snön. Sen sprang jag runt och sen ramlade jag ... Hehe. Sen frös jag...

(Psyko varning?!)



Det blir att komma väldigt tidigt till stallet imorgon! Mamma kanske filmar lite? :)

Vet inte något annat sätt att ladda upp film till bloggen utan att först ladda upp den på youtube... Någon som kan hjälpa mig?

 

På måndag drar jag till Tyskland, och då kommer jag INTE att glömma kameran hemma!!



Nu måste jag lägga mig om jag ska orka upp imorgon! ;))

 

 

 

 

 

  

Borde beskära bilden men jag orkar inte...

 

 

  

Gaaammall bild. ;)

 

 

 

  

Lovike, min söta hamster :) <3

Av Emmie - 22 november 2010 11:27

Hej nu har jag ingeting att göra :P


Ingen rökning här!!

  

  

Av Emmie - 21 november 2010 11:20

Okej förlåt förlåt förlåt!! Jag ska skärpa mig, men jag har haft mycke o göra :P


Men uurs nu måste jag ta den där äckliga vitamin tabletten o.O xD

Vänta.... *klunk* så... ehhm... Som sagt, den är äcklig ;P

Idag är det julmarknad, vilket jag heeelt glömde... x)



Igår gjorde mamma ugnspannkaka, och jag fruktsallad :D Här är ugnspannkake recdeptet:


(för fyra personer, men det blir väldig  mycket ändå)


  • 2½ dl vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3 msk smör


Värm ugnen till 225 grader.

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet. Vispa i resten av mjölken och äggen. Om du har tid - låt gärna smeten svälla i cirka 30 minuter.

Smöra en rymlig ugnsfast form och häll i smeten. Grädda pannkakan i ugnen i ca 20-25 minuter.

OBS! Detta recept ger en relativt krämig/kladdig ugnspannkaka. Du kan använda en större form, så att pannkakan blir tunnare, eller låta den stå inne längre tid i ugnen för en fastare variant.


Jag har inne den längre :)

Av Emmie - 16 november 2010 11:08

Jaa, Jag vet det var suuper lägnesedan jag bloggade... Men jag har verkligen inte orkat...   

Vi har sålt huset nu!   


Hektor var helt underbar i fredags! <3






Pözz och Kram!



(Funderar på om min blogg ska bli lite seriösare, kanske lite fotoblogg?)

Av Emmie - 8 november 2010 11:51

  

Av Emmie - 4 november 2010 21:49

Nu sitter jag och Emma i .... nåt rum? Emma säger att det heter typ Jillestuga Cx

Vi har ritat med hennes ritplatta, fotograferat med min systemkamera, hennes pappas systemkamera och hennes digital kamera   

Hon följde med mig till stallet idag    Vi fottade litegranna! Här kommer en ''bildbomb''. xD


  


  

Heeektor :3

Fotograf: Emmiie


  

Hektor dreglar när han äter... XD

Fotograf: Emmiie

   

Hektor är HUNGRIG!! 8D

Fotograf: Emmiie


  

Presentation


SAVE THE WORLD! Its the only planet with Choklet! ;3

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilka Ahlgrens bilar är godast?
  Originalet
 Saltlakrits
 Choklad doppade
 Sursockrade
 Rosa rattar
 Husvagnar
 Bilgranar
 Små bilar
 Inga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards