€mmiie

Alla inlägg under maj 2011

Av Emmie - 28 maj 2011 22:26

Provred islänningen idag!  Synd att det regna...


Han hette Frami och var super snäll och kelig, underbar! En f.d femgångare tävlingshäst (för några år sedan).

 Han var mer skogshäst än vad jag ville ha, och i padocken kunde han inte trava, bara en blandning mellan trav, pass och tölt. Han kunde inte galoppera på ridbana heller, bara ute i skogen. Ägaren ville att man skulle rida honom på långa tyglar, och sa att han är en häst man åker på. Men jag vill ha en häst som jag kan arbeta i padock och rida härliga turer i skogen. Visst va han trygg och snäll att rida ut med, men inte så rolig att rida i padocken. Men, men. Jag får väl fortsätta leta efter häst under sommaren. Mamma har lovat att jag ska få hyra en islänning, om vi hittar en. Nu vet vi iallafall ett bra stall där hästen kan stå nära oss.


Av Emmie - 27 maj 2011 06:57

Skönt med sovmorgon idag! Eller tja, en halvtimmas extra sömn iallafall   

Vi har tema vecka i skolan! Fick inte djur-temat. Fick istället matlagnings/bak-temat med Eleonor och Rehema... Vi kommer nog flumma en del!   

Av Emmie - 26 maj 2011 21:46

   Hittade ingen bättre bild...   

Av Emmie - 26 maj 2011 11:59

Jippie! Har fått svar från islandsvalackens ägare att det går bra att hyra honom under sommaren! Nu behöver jag verkligen hitta ett stall. Och när vi hittat ett stall, så åker vi och provrider honom! Om allt går enligt mina planer, så hyr jag honom 11 veckor i sommar! HOPPAS HOPPAS HOPPAS!   

Mejla Emmieborjesson@hotmail.com om du har ett stall, eller vet ett stall där han kan stå. Box är inget måste, bara när jag ska sadla/rykta. Padock eller annan ridbana är dock ett måste. Max 1200 kr per månad. Ska finnas i Hindås/härryda/Landvetter/omgränsande områden!

Av Emmie - 25 maj 2011 11:51

Har eventuellt hittat en islandshäst som jag kommer hyra 11 veckor i sommar! Är så glad! Men hittar ingen stallplats!!!Söker stall i hindås/landvetter/hindås mm :-)Max 1000 kr/mån

Av Emmie - 23 maj 2011 12:09

    

Av Emmie - 23 maj 2011 12:05

  Har sovit över med Tanya och Eleonor i helgen! Superkul! Vi red, Tanya på Snerpa, Eleonor på Oskadis, och jag på söta Kaupi!   

Och så spelade vi ett pc spel, hoppade studs matta och massor av mer skojj. Vi åt asmycket godis, och stark soya till Kina maten!

Av Emmie - 16 maj 2011 11:20

Har bestämt mig för att börja blogga igen! :)

Får se hur det går...   

Och så ska jag fixa helt ny stil på bloggen. Vet ungefär hur jag ska göra. Kommer att använda mig av vitt.


30 dagar kvar







Presentation


SAVE THE WORLD! Its the only planet with Choklet! ;3

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilka Ahlgrens bilar är godast?
  Originalet
 Saltlakrits
 Choklad doppade
 Sursockrade
 Rosa rattar
 Husvagnar
 Bilgranar
 Små bilar
 Inga!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards